آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستید؟

نکته کلیدی برای دریافت انواع مختلف ایمپلنت‌های دندانی این است که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستید یا خیر. چگونه آن را تعیین کنیم؟


آیا من کاندید خوبی برای ایمپلنت دندان هستم؟


برای اینکه مشخص شود که شما کاندیدای مناسبی برای دریافت ایمپلنت هستید یا نه، باید سه مورد ضروری زیر درباره دندان‌های شما بررسی شوند.


استخوان


وقتی یک دندان از دست می‌رود، استخوان اطرافش شروع به تحلیل می‌کند. شما به مقدار مشخصی استخوان نیاز دارید تا پست جدید ایمپلنت دندان بتواند با آن ترکیب شود. اگر برای مدتی دندانی را از دست داده اید، ممکن است استخوان کافی برای انجام جراحی ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد.


برای تعیین این موضوع از یک اسکنر CBCT استفاده می‌کنیم. این فناوری مدرن به ما یک نمای سه بعدی از دهان و استخوان فک شما می‌دهد تا بتوانیم کمیت استخوان شما را ارزیابی کنیم. اگر استخوان کافی داشته باشید، با برنامه درمانی شخصی شما جلو خواهیم رفت.


اگر استخوان کافی برای ایمپلنت دندان ندارید، معمولا می‌توانیم عمل پیوند استخوان را انجام دهیم. این روش می‌تواند به بدن شما در بازسازی استخوان و بافت کمک کند. زمانی که استخوان کافی داشته باشید، می‌توانید عمل جراحی را به پیش ببرید.


سن


ایمپلنت دندان اگر در بزرگسالانی که رشد و نمو آن‌ها به پایان رسیده باشد انجام شوند، بسیار موفقیت آمیز خواهند بود.


اگر شما یا فرزندتان خیلی جوان هستید، ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا ساختار صورت شما رشد کند. این معمولاً در حدود ۱۶ سالگی برای دختران و ۱۸ سالگی برای پسران است.


سلامتی


مانند بسیاری از جراحی‌ها، برای جراحی ایمپلنت دندان، سلامت عمومی و دهان و دندان لازم است. اگر از شرایط خاصی مانند دیابت رنج می برید، سیگاری هستید یا بیماری لثه دارید، ایمپلنت دندان ممکن است قابل دوام نباشد.


ایمپلنت دیجیتال نیز یکی روش ایمپلنت است که در آن از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می‌کند. با این اطلاعات، دندانپزشک قادر خواهد بود جراحی را با حداقل برش برنامه‌ریزی کند. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال با کوچکترین برش انجام می‌شود، درد بسیار کمتری در مقایسه با سایر جراحی‌های کاشت سنتی دندان دارد.



ایمپلنت دیجیتالی برای چه کسانی مناسب است؟


برای ایمپلنت دیجیتال مثل کاشت ایمپلنت معمولی باید شرایط لازم فراهم شود. شرایط کاشت ایمپلنت دیجیتال چندان فرقی با ایمپلنت معمولی ندارد و کسانی که می‌توانند ایمپلنت معمولی انجام دهند قادر به انجام ایمپلنت دیجیتال نیز هستند. اما شرایطی که برای کاست ایمپلنت لازم است عبارتند از:


دارا بودن استخوان کافی و با کیفیت در دندان مورد نظر و یا امکان پیوند دادن استخوان در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد.


دهان و لثه در سلامت کامل باشند.


بیمار در زمان کاشت ایمپلنت در شرایط سلامتی کامل باشد. به عنوان مثال بیماری که دیابت دارد باید به صورت تحت نظر ایمپلنت انجام دهد.


چند هفته قبل از ایمپلنت باید سیگار کشیدن را ترک کند و بعد از چند هفته از ایمپلنت نیز نباید سیگار بکشد.


بیمار باید همه اصول بهداشتی دهان و دندان را رعایت کند.

منبع خبر :