۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت در منزل

۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت در منزل

کنسرو ذرت یکی از کنسرو‌های پر کاربرد در دنیای آشپزی است که برای تهیه انواع سالاد، سوپ، فست فود و غذا‌های مدرن به کار می‌رود.

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم.

طبیعی است که تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان و بدون استفاده از مواد نگه دارنده و طعم دهنده‌ها بسیار سالم‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود؛ پس بهتر است دست به کار شوید و یک کنسرو ذرت بسیار آسان و فوری را در منزل تهیه کنید.

۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت در منزل

در ادامه این مطلب طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی همراه با ارائه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت

بلال تازه: ۵ عدد نمک: ۵ قاشق مرباخوری شکر: ۵ قاشق غذاخوری آب: به میزان لازم

طرز تهیه کنسرو ذرت

مرحله اول: ابتدا بلال‌ها را پوست کنید و دانه‌های ذرت را با دست جدا کنید. یک قابلمه مناسب را پر از آب کنید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس دانه‌های ذرت را توی آب جوش بریزید و پانزده دقیقه زمان بدهید تا ذرت با آب بجوشد. سپس اجاق گاز را خاموش کنید. شیشه‌های تمیز و خشکی را که از قبل برای تهیه کنسرو آماده کرده‌اید، روی میز بچینید و با یک ملاقه سوراخ‌دار ذرت‌ها را از قابلمه خارج کنید و داخل شیشه‌های تمیز بریزید. شیشه را به اندازه‌ای که یک بند انگشت از سرش خالی باشد، پر کنید. حالا توی هر شیشه یک قاشق مرباخوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر بریزید؛ سپس داخل شیشه‌ها را با همان آبی که ذرت در آن جوشیده است، پر کنید و درب شیشه‌ها را محکم ببندید.

مرحله دوم: سعی کنید حتما درب شیشه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، فلزی باشد. حالا شیشه‌ها را دوباره توی یک قابلمه بزرگ کنار هم بچینید و قابلمه را با آب پر کنید. اجاق گاز را روشن کنید تا آب قابلمه جوش بیاید و ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا شیشه‌ها توی قابلمه آب جوش، بمانند. سپس اجاق را خاموش کنید و شیشه‌های کنسرو را بیرون بیاورید. یک حوله یا دستمال تمیز روی میز یا کابینت پهن کنید و شیشه‌های کنسرو ذرت را به صورت سرو ته روی دستمال قرار بدهید و بگذارید یک ساعت در آن حالت بمانند تا هوای اضافی داخل شیشه خارج شود. کنسرو ذرت شما آماده است. این کنسرو خانگی را می‌توانید هم در یخچال و هم در جای خنک و خشک نگهداری کنید. این تعداد بلال برای تهیه ۴ تا ۵ شیشه کنسروی در نظر گرفته شده است.

۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت در منزل

۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت

۱- برای تهیه این کنسرو به شیشه‌هایی با در فلزی خشک، تمیز و سالم نیاز دارید. قبل از تهیه کنسرو حتماً در‌های فلزی شیشه را داخل آب درحال جوش بجوشانید و بعد با یک دستمال تمیز آن‌ها را کاملاً خشک کنید. توجه داشته باشید که درب شیشه زنگ زده و باد کرده نباشد.

۲- بهترین بلال برای تهیه کنسرو ذرت بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه کنسرو مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال بعد از کنسرو شدن به رنگ زرد روشن هستند و هرگز تیره نمی‌شوند.

۳- برای اینکه بتوانید دانه‌های ذرت را راحت‌تر جدا کنید، ابتدا با کمک چاقو یک ردیف عمودی از بلال را خالی کنید. به این صورت ردیف‌های بعدی به راحتی و با دست خالی می‌شوند.

۴- بهتر است برای تهیه کنسرو ذرت از سرکه استفاده نکنید؛ زیرا سرکه طعم شیرین و دلچسب ذرت را از بین می‌برد.

۵- برای تهیه کنسرو ذرت داخل هر شیشه کنسروی متوسط یک قاشق مرباخوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید. در صورتی که دانه ذرت شما بیش از اندازه شیرین است، می‌توانید شکر را حذف کنید.

منبع خبر : iribnews.ir